#LaboratoriaPrzyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymują od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. Cieszymy się, że i nasza szkoła mogła w ramach programu zakupić sprzęt, dzięki któremu uczniowie zapoznają się z nową technologią. Część sprzętu już do nas dotarła np. drukarka 3D i sprzęt do nagrywania, Zestaw "Starter Kit", aparat Canon, gimbal dji OM 5. Uczniowie klas młodszych programowali 2 kolejne roboty Photony. Do robota zakupionego w ramach programu "Aktywna tablica" - Luckiego dołączyły bliźnięta: Abby i Robik.


Kolejny sprzęt z #LaboratoriaPrzyszlosci będzie nam służył w nowym roku szkolnym.



Jak korzystamy ze sprzętu:


Turniej rycerski


Uczniowie klasy VI na jednej z lekcji języka polskiego zostali komentatorami. Ich zadaniem było zrelacjonowanie turnieju rycerskiego. Wykorzystali do tego mikroport Saramonic z programu @LaboratoriaPrzyszlosci. Galeria
Uczniowie klasy I na zajęciach kreatywnych programowali trasę podróży dla robotów #photon z @LaboratoriaPrzyszlosci. Galeria
Bal na Olimpie


Uczniowie klasy piątej na lekcji języka polskiego zorganizowali "Bal na Olimpie". Celem wspólnej zabawy było podsumowanie cyklu lekcji dotyczących wierzeń starożytnych Greków oraz wykorzystanie w praktyce wiedzy na tematy mitologiczne. Uczniowie przebrani za bogów, boginie, herosów i królów przygotowali prezentacje wybranej przez siebie postaci.Uczestnicy zaprezentowali się wspaniale, pomimo tremy towarzyszącej publicznemu występowi. Po prezentacji przyszedł czas na małą ucztę i tańce przy muzyce, jak przystało na Olimpie. Aparat #canon z @LaboratoriumPrzyszlosci pozwolił zatrzymać w kadrze bogów Olimpu. Galeria
WSPÓŁCZESNA ŻONA MODNA


„Żona modna” Ignacego Krasickiego to kolejna lektura klasy VII. Uczniowie pokazali współczesną żonę modną na plakatach - kolażach, które tworzyli na lekcji w kwietniu. Czasy się zmieniły, ale mentalność niektórych ludzi jest taka sama. Prace nad plakatami utrwalono aparatem #canon.
@LaboratoriaPrzyszlosci
Galeria
Wykorzystanie zakupionego sprzętu - galeria w pigułce - cz.1.

Wykorzystanie zakupionego sprzętu - galeria w pigułce - cz.2.

W lutym i marcu na zajęciach kreatywnych oraz "Kółku z programowania" nadal wykorzystywane były roboty, znalazły one również zastosowanie na innych lekcjach np. na powtórce z geografii. Od początku roku wszystkie imprezy szkolne i wycieczki dokumentowane są przy pomocy aparatu fotograficznego Canon. Aparat umożliwił również sfilmowanie wyjątkowego wykonania hymnu narodowego, występów podczas Dnia języków obcych, jasełek, Dnia języka polskiego oraz Dnia Babci i Dziadka. Oprócz tego na święto dziadków zostały wydrukowane na drukarce 3D upominki: serduszka i usmiechnięte buźki.
W styczniu na lekcji języka polskiego w kl.4 roboty Photon wykorzystane były do nauki zasad ortograficznych, a mikroporty Saramonic do ćwiczeń interpretacyjnych wierszy. Natomiast gogle VR zapewniły wirtualny spacer po zabytkach Berlina na lekcji języka niemieckiego. Uczniowie klasy 7 mogli je podziwiać bez wychodzenia z sali lekcyjnej. Odwiedzili między innymi Alexanderplatz i Reichstag.
Uczniowie klasy III na zajęciach kreatywnych od początku roku wykorzystywali zakupione w ramach #LaboratoriaPrzyszlosci Photony. W grudniu poznali działanie, zakupionych w tym samym programie gogli VR i dzięki nim udali się na poszukiwanie śniegu w Afryce. Wspaniała wirtualna wycieczka pozwoliła odnaleźć go na Kilimandżaro, a przed feriami gogle VR przybliżyły im piękne śnieżne przestrzenie wraz z groźnymi mieszkańcami.
W grudniu ruszyły zajęcia organizowane w ramach projektu pn. „Małopolska Tarcza Antykryzysowa-Pakiet Edukacyjny II.
Na "Kółku zainteresowań z programowania" uczniowie wykorzystywali sprzęt zakupiony w programie #LaboratoriaPrzyszlosci. Były to roboty Photon. Pracując w grupach wymyślali historyjkę z robotem w roli głównej, zapisywali ją, następnie odpowiednio programowali robota. Wszystkie grupy miały możliwość zademonstrowania kolegom efektu swojej pracy.
Na lekcji geografii uczniowie klasy VIII poznawali środowisko geograficzne Afryki. Gogle VR zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości umożliwiły im bliskie spotkania z fauną tego kontynentu.
W listopadzie na zajęciach z doradztwa zawodowego uczniowie poznawali podstawy obsługi drukarki 3D, a następnie przygotowywali pierwsze projekty do druku w Tinkercad - darmowym programie do modelowania 3D. Jak działają mikroporty dowiedziały się w listopadzie na lekcji informatyki uczennice kl.8.
W październiku na lekcjach wychowania fizycznego gogle VR przeniosły uczniów na największe stadiony świata, okazało się również, że i na doradztwie zawodowym można wykorzystać roboty.
15.09. uczniowie klas I - V świetnie się bawili, odkrywając swoje talenty i mocne strony. Projektowali swoją kropkę i dzięki aplikacji Quiver mogli zobaczyć jak zmienia się w trójwymiarową kulę. Powstało wiele ciekawych prac, które można zobczyć dzięki zdjęciom zrobionym aparatem zakupionym w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
W dniach 5-7 września naszą szkołę odwiedziły wolontariuszki projektu IT FOR SHE KIDS 2022 z zadaniem zainteresowania dzieci światem rozwijających się technologii. Podczas trzydniowych warsztatów przedstawiły uczniom pojęcia związane z robotyką oraz programowaniem.
Dzięki pomocom dydaktycznym, takimi jak: zestawy LEGO WeDo 2.0, roboty Dash, roboty Skribot mogły w bardzo przyjazny i ciekawy sposób pokazać podstawy działania algorytmów oraz kodowania w dostępnych aplikacjach. Omówiły także pojęcia cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji. Starały się rozwinąć wewnętrzną pewność siebie i wiarę we własne możliwości u dzieci. Mamy nadzieję, że zdobyta wiedza zaowocuje w przyszłości i otworzy przed nimi nowe ścieżki zainteresowań. Warsztaty pomogły uczniom w wykorzystaniu robotów photon zakupionych w ramach #LaboratoriaPrzyszłości.
Galeria