Innowacje pedagogiczne

BEZPIECZNY CYKLISTA

Innowacja „Bezpieczny cyklista” skierowana jest do uczniów, którzy maja przystąpić do egzaminu na kartę rowerową. Obserwujemy systematyczny wzrost ruchu motoryzacyjnego na drogach. To przyczynia się do szybkiego wzrostu wypadków w ruchu drogowym w Polsce, zwłaszcza z udziałem dzieci i młodzieży.

Jednym z ważnych celów szkoły jest przygotowanie uczniów do rozważnego i mądrego korzystania z dróg. Szkoła powinna kształtować u uczniów takie postawy i rozwijać takie funkcje psychiczne oraz umiejętności, które będą stanowiły podstawę odpowiedzialnego, kulturalnego zachowania w ruchu drogowym.

Głównym założeniem innowacji jest wyposażenie uczniów w wiedzę, umiejętności oraz nawyki umożliwiające im bezpieczne uczestnictwo w ruchu drogowym.
Mają oni w pełni świadomie z poczuciem odpowiedzialności korzystać z naszych dróg i bezpiecznie docierać do celu. Prowadzone wcześniej pilotażowe zajęcia potwierdziły zasadność wprowadzenia takich zajęć.

Planowany termin realizacji 03.03.2020r. – 26.05.2020r.
Ze względu na pandemię realizacja przełożona na wiosnę 2022r.

Spotkania będą się odbywały co 2 tygodnie w wymiarze 1 godziny lekcyjnej. Będą to zajęcia pozalekcyjne.


Realizacja innowacji trwała od początku maja do połowy czerwca, co tydzień we wtorek, na zajęciach dodatkowych. Brali w nich udział wszyscy uczniowie zainteresowani poszerzeniem i utrwaleniem swojej wiedzy z BRD. Kontynuowana będzie w tym samym czasie w kolejnym roku szkolnym.


ROBOPROGRAMIŚCI - SKOK W PRZYSZŁOŚĆ

Innowacja „Roboprogramiści - skok w przyszłość” jest skierowana do wszystkich uczniów, którzy interesują się zastosowaniem robotów we współczesnym świecie, a więc adresowana jest do wszystkich chętnych z kl. I-VIII.

Celem zajęć jest przede wszystkim wskazanie uczniom kierunku rozwoju współczesnej techniki oraz robotyki jako dziedziny, która obejmuje coraz więcej gałęzi przemysłu i staje się nieodłączną częścią naszego życia. Daje duże możliwości rozwoju co może wskazać kierunek jeśli chodzi o dalszą edukację.

Planowany termin realizacji 10.03.2020r. – 05.06.2020r.

Spotkania będą się odbywały co 2 tygodnie w wymiarze 1 lub 2 godziny lekcyjne (zależnie od potrzeb).
Zajęcia będą prowadzone w formie zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem klocków lego WeDo 2.0. Zajęcia realizowane w ramach innowacji pozwolą na:
 rozwijanie zainteresowań informatycznych i technicznych,
 poznanie podstaw konstrukcji maszyn oraz programowania,
 naukę budowy i programowania robotów,
 naukę i doskonalenie umiejętności czytania instrukcji,
 kształcenie umiejętności współpracy w zespole,
 wykorzystanie zdobytej wiedzy poprzez stosowanie jej w tworzeniu i programowaniu pojazdów i maszyn,
 kształtowanie i rozwijanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności.

Ze względu na pandemię innowacja nie mogła być wprowadzona dla wybranej grupy w podanym terminie. W tym roku szkolnym będzie realizowana na zajęciach kreatywnych w klasach II-III.


Realizacja innowacji na zajęciach kreatywnych z robotyką i programowaniem.
Kliknij i zobacz.

W roku szkolnym 2022/2023 zajęcia wzbogacone o dodatkowe roboty z programu @LaboratoriaPrzyszlosci. BIEG KU NIEPODLEGŁOŚCI

Zadaniem tej innowacji jest promowanie aktywnego odpoczynku, który podnosi poziom endorfin, daje dużo radości i szczęścia, a tym samym poprawia samopoczucie. Ważną kwestią jest także podniesienie sprawności fizycznej oraz odporności młodego organizmu ucznia. Innowacja ma również promować postawy patriotyczne poprzez udział w finalnym wydarzeniu, jakim jest międzyszkolny Bieg Niepodległości - zawody upamiętniające rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

Głównym założeniem programu jest promowanie wśród dzieci ruchu – biegania, jako alternatywy do siedzącego trybu życia, zwrócenie uwagi na korzyści płynące ze spędzania czasu w sposób aktywny.

Adresatami programu innowacji są uczniowie klas IV-VIII Szkoły Podstawowej w Sieradzy. Program ten jest zgodny z koncepcją pracy szkoły, spójny z realizowanym programem nauczania. Proponowane metody i formy pracy na treningach mają pomóc w sposób atrakcyjny spędzić czas dzieciom, rozwijając je jednocześnie w sposób wszechstronny oraz harmonijny.

Planowany termin 01.09.2019r. – 30.11.2019r.

Spotkania będą odbywały się raz w tygodniu w wymiarze 1 lub 2 godzin lekcyjnych (decydują warunki pogodowe). Zajęcia prowadzone będą w formie nieobowiązkowych zajęć pozalekcyjnych, w ramach SKS -u.


RATUJĘ BO POTRAFIĘ

Innowacja pedagogiczna ''Ratuję bo potrafię'' realizowana jest w Szkole Podstawowej w Sieradzy w ramach zajęć wychowania fizycznego, edukacji przyrodniczej, edukacji społeczno - polonistycznej, wychowania dla bezpieczeństwa. Obejmuje dzieci z klas I-III I i uczniów klas IV- VIII.

Wprowadzenie innowacji ma na celu wyposażenie uczniów w umiejętność udzielania pierwszej pomocy, zanim przyjedzie pogotowie ratunkowe.

Uczniowie poznają wszystkie najważniejsze czynności, które trzeba wykonać by komuś pomóc. W trakcie zajęć warsztatowych uczniowie nauczą się:
* ocenić zagrożenie;
* jak i kiedy wezwać pomoc;
* sprawdzić czy osoba poszkodowana oddycha;
* wykonywać oddechy ratownicze i uciski klatki piersiowej;
* stosować łańcuch przeżycia.
Na zajęciach uczniowie będą korzystać z filmów instruktażowych, fantomów, książeczek i kserówek tematycznych.



JESTEM MŁODYM BIZNESMENEM

Innowacja pedagogiczna "Jestem młodym biznesmenem" prowadzona będzie w oparciu o gry biznesowe Monopoli, Akcje i walory oraz zabawę w inwestycje bankowe z uczniami klas VI – VIII. Spotkania będą odbywały się co dwa tygodnie w ramach zajęć kreatywnych, finałem natomiast będzie zorganizowanie Dnia Młodego Biznesmena w marcu 2020 roku. Wprowadzenie innowacji ma na celu ukształtowanie u uczniów postaw przedsiębiorczości i kreatywności sprzyjających aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym w przyszłości.

Podczas uczestnictwa w wymienionych działaniach uczniowie nauczą się:
• planowania i przewidywania skutków inwestycji
• stosowania w transakcjach słownictwa biznesowego w języku polskim i angielskim
• ogólnych praw popytu i podaży
• gospodarowania własnymi finansami
• dokonywania przemyślanych zakupów.
Wprowadzenie innowacji będzie wsparciem do wszechstronnego rozwoju ucznia i przyczyni się do wzrostu atrakcyjności szkoły.

powrót